Logo
Logo

“DANKZIJ DE COMPETITIVE EDGE VAN DE AUTO, HOOP IK DAT DE G9 MIJN VERWACHTINGEN OVERTREFT”

18-12-2023

Kunt u kort vertellen wie u bent en waar u werkt?
Mijn naam is Mark Kater. Acht jaar geleden ben ik bij AKD gestart als bestuurslid met als functie COO en CFO. AKD is een internationaal advocaten-, notarissen- en belastingadvieskantoor, de legal gateway in, van en naar de Benelux. Bij ons kantoor werken zo’n 500 professionals. Een onderdeel van mijn rol als COO is dat ik eindverantwoordelijk ben voor ons mobiliteitsbeleid, en dus ook het wagenpark. Sinds kort voegen we aan ons auto-aanbod met veel plezier XPENG toe.

Kunt u aangeven waarom u voor een XPENG heeft gekozen?
Primair omdat de auto volledig elektrisch is. Sinds 2016 heb ik altijd elektrisch gereden. Destijds was het aanbod erg beperkt, maar er is nu zoveel meer aanbod op de markt. Gezien de parameters die wij belangrijk vinden als AKD voor onze vloot scoorde XPENG heel erg goed. Voor mij is het belangrijk dat een auto een flink bereik heeft, als het nodig is snel oplaadt, genoeg ruimte heeft en comfort biedt. Daarboven is de prijs van de XPENG G9 uiterst competitief wanneer je al deze parameters vergelijkt met de concurrenten in hetzelfde segment.

Wat viel u het meeste op aan de XPENG G9?
Dit is niet één ding, maar je zou het kunnen samenvatten als ‘de competitive edge’. Dit is een combinatie van rijbereik, oplaadsnelheid, comfort, omvang en prijs. Daarnaast is het ook een mooie auto, zeker in de door mij gekozen kleur Kaitoke Green Matte.

Waarom wilt u collega’s de keuze voor XPENG als leaseauto bieden?
AKD heeft een breed en duurzaam mobiliteitsbeleid waarin het gebruik van deelauto’s, openbaar vervoer en fietsen wordt gestimuleerd. Voor wat betreft het gebruik van auto's stimuleren wij elektrisch rijden. In deze prijsklasse is dit gewoon een van de beste aanbiedingen.

Wat vindt u ervan dat er veel nieuwe Chinese merken op de markt komen?
Op dit moment komt er een superinteressant aanbod aan auto’s vanuit China. Ik zou het ook raar vinden in de wereldmarkt waarin wij momenteel leven om deze wagens dan niet mee te nemen in onze lease offering.